⚠️ Z důvodu nepředpokládaných komplikací na straně vydavatele certifikátů budeme zřejmě nuceni dnes, 26. 10. 2020 od 13:00, dočasně vyměnit autentizační certifikát na Wi-Fi Sincoolka (5G) za úplně odlišný, vydaný autoritou Let’s Encrypt.
Jelikož mnoho zařízení má nastaveno, že mají důvěřovat jiné autoritě, dojde zřejmě k problémům s připojením. Omlouváme se za ně! Pokud nastanou, nabízíme postup, jak je řešit:
Pro Android:
Paradoxně nejhůř jsou na tom zařízení s naší aplikací Sincoolka Wi-Fi. Nabízí vysokou úroveň zabezpečení připojení, ale zabrání připojení k naší sítí s novou autoritou.
V nejbližší době se pokusíme vydat aktualizaci, která toto bude řešit. V mezidobí je třeba, od 13:00, takto nastavenou síť odebrat a nastavit znovu ručně.
Pro Windows 10:
Dostáváte-li hlášku “K této sítí se nelze připojit”, síť odstraňte ze systému:
- Klikněte na ikonku sítí v pravém dolním rohu.
- Klikněte pravým tlačítkem na síť Sincoolka (5G) a zvolte Zapomenout.
Následně se můžete znovu připojit. Budete-li mít problém se připojit následně k internetu, nezapomeňte nastavit náhodné hardwarové adresy pro síť Sincoolka (5G) na Vypnuto.
Dostáváte-li hlášku, která začíná “Pokračovat v připojení?”, stiskněte “Připojit”. Windows by měl jako autoritu ukázat ISRG Root X1, popř. DST Root CA X3, s názvem hostitele radius.sin.cvut.cz.
Pro iPhone, iPad:
Budete postaveni před volbu, zda důvěřovat certifikátu od autority ISRG Root X1, popř. DST Root CA X3, s názvem radius.sin.cvut.cz. V takovém případě můžete pokračovat s připojením.
Pro Linux:
Stáhněte si CA certifikát Let’s Encrypt (DST Root CA X3), kterým nahradíte současný CA certifikát. Používáte-li NetworkManager, úpravu síťového připojení provedete pomocí nm-connection-editor.
V případě problémů nebo jiných dotazů se na nás neváhejte obrátit e-mailem či jinými kanály. Děkujeme za trpělivost.